Menu

Školní družina

Vychovatelkou školní družiny je Žaneta Aplová.

E-mail: aplova@zsbouzov.cz
Telefon (družina): +420 606 757 340
Telefon (ředitelna): +420 727 873 070

Školní družina slouží pro děti z I.stupně ZŠ. K pravidelné docházce můžete děti přihlásit na začátku školního roku. Přednostně jsou přijímány děti z nižších ročníků a děti dojíždějící. Zápisní lístek lze vyzvednout u vychovatelky.

Poplatek za ŠD je 50,- Kč měsíčně.

Ranní družina

  • Ráno je provoz družinky 6:30 – 7:45 hodin.
  • Děti chodí do družinky ze šatny samostatně.
  • Za dítě, které sice bylo ve škole a do družiny se nedostavilo, vychovatelka neodpovídá (např.ráno zůstane v šatně).
  • Děti si mohou ráno do družinky přinést snídani-svačinku.

Odpolední družina

  • Odpoledne je provoz družinky 11:30 – 15:50 hodin.
  • Do družinky děti po vyučování přivádí učitelka.
  • Společně odcházíme na oběd 11:45 hodin.
  • Pokud mají druháci nebo třeťáci více vyučovacích hodin, jdou na oběd sami a přijdou sami do družiny.
  • Z družinky odchází děti podle údaje v zápisovém lístku.
  • Pokud má dítě odejít v jiný čas, než je uvedeno v zápisovém lístku, volte písemnou formu vzkazu s uvedením data. V krajních případech lze zavolat na mobil ŠD.
  • Pokud se stane, že dítěti ujede autobus, vrátí se do družiny, kde počká na další a budeme Vás kontaktovat.
  • Jakmile se v říjnu rozběhnou kroužky, budou do nich děti posílány podle seznamu.
  • Je vhodné mít v družině věci na převlečení jednak do místnosti (tepláky, popř. tričko na výtvarku) a jednak dle počasí na ven (pokud půjdeme např. sáňkovat, bruslit apod. - vždy dostanete zavčas informace)
  • Týdenní plán činností je vyvěšen v předsíni ŠD.
  • Děti si mohou přinést své hračky na hraní, ale musí si je hlídat.

Školní družina Bouzov - fotogalerie

Na hradě v září 2019
Na hradě v září 2019
Výtvarná soutěž Tvarůžek šel do světa

Naše družinka rozhodně není čekárna na příchod rodičů

Vzhledem k tomu, že některé děti pobývají v družině velkou část dne, snažím se jim připravit co nejpříjemnější prostředí, hry a zábavu. V náplni činností v družince nechybí četba na pokračování, malování, kreslení, vystřihování a jiné tvoření, písničky, tanečky, pohybové a závodivé hry venku nebo v tělocvičně nebo stavebnice či společenské a sociální hry, které rozvíjí kladné charakterové vlastnosti dětí a podporují jejich logické myšlení.

Činnnost družinky se řídí ŠVP ŠD Bouzov, který popisuje koncepci družiny, její rámcový plán, klíčové kompetence a průřezová témata. Můžete si jej pročíst a nejspíš se Vám bude zdát, že zní složitě, ale v podstatě je v něm obsaženo to, co s dětmi dělám a o čem si povídáme ráno i odpoledne. Snažím se děti vést k tomu, aby získávaly zdravé sebevědomí, pomáhaly druhým, byly ohleduplné, kamarádské, přátelské. V družince se učí stolovat, udržovat pořádek šetrně zacházet s hrami a hračkami, umět je uklidit. Nechybí zde ani sebeobslužné dovednosti, hygienické návyky, používání „kouzelných“ slovíček, nebo překonávání trémy při komunikaci s ostatními dětmi či dospělými. Všechny tyto body vycházejí ze ŠVP, jsou to klíčové kompetence, převedené do konkrétní podoby.

Chtěla bych, aby družinka byla partnerem rodiny. Proto přivítám kdykoli Vaše náměty i připomínky.

Vaše vychovatelka ŠD

Cíle školní družiny

  • nabízet dětem smysluplné využití volného času
  • rozvíjet u dětí pohybové schopnosti v oblasti jemné i hrubé motoriky
  • učit děti mezilidské komunikaci, utváření pozitivních vztahů mezi žáky
  • učit děti spolupráci a toleranci
  • učit děti každého člověka i sebe navzájem vnímat jako jedinečnou osobnost
  • vést děti k samostatnému rozhodování a tvorbě postojů
  • rozvíjet u dětí slovní zásobu a fantazii
  • cvičit paměť, postřeh a soustředění
  • vytvářet u dětí vztah k místu a prostředí, ve kterém žijí
  • vést děti k tvořivosti
  • podporovat iniciativu a spolupodílení se na volbě a tvorbě programu
  • utvářet pracovní návyky a vztah k práci
  • vést děti k uvědomování si svých práv, povinností a pocitů
  • posilovat u dětí pocit jistoty a sebedůvěry
  • umožnit seberealizaci žáka v kolektivních, individuálních, řízených i spontánních aktivitách